چطور فقط در 10 دقیقه به صدها بیمار خود نامه پست کنید؟

بهترین دندانپزشک اسلامشهر
دندانپزشکی اسلامشهر | معرفی بهترین جراح دندانپزشک اسلامشهر توسط متخصص برندینگ پزشکی
مشاوره برندسازی به پزشکان- طراحی وبسایت پزشکی- محمد ظهره وند
چطور در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟

چطور فقط در 10 دقیقه به صدها بیمار خود نامه پست کنید؟

مشاوره برندسازی به پزشکان- طراحی وبسایت پزشکی- محمد ظهره وند

بهترین روش تأثیرگذاری عاطفی روی بیماران این است که برای آن‌ها نامه پست کنید؛ اما چطور می‌شود فقط با اختصاص 10 دقیقه از وقتتان به صدها نفر از بیمارانتان نامه بفرستید؟

 

با ظهور تکنولوژی دیجیتال تمامی ارتباطات ما با دیگران دیجیتالی شده است. درست است که ارتباط از طریق اینترنت، کار ما را بسیار راحت کرده است اما هنوز هم نمی‌تواند ازنظر تأثیرگذاری، جای روش‌های سنتی را بگیرد.

فرض کنید روز تولد شما است. یکی از دوستانتان از طریق اینستاگرام یا واتس اپ یا اس‌ام‌اس برای شما پیغام تبریک می فرستد و دوست دیگر شما یک کارت‌پستال تبریک برای شما پست می‌کند.

کدام‌یک تأثیر بیشتری روی شما می‌گذارد؟ به‌احتمال‌زیاد برای شما هم دریافت کارت‌پستال تبریک تأثیر بیشتری دارد.

چون ممکن است در روز تولدتان ده‌ها پیغام تبریک روی گوشی موبایل خود دریافت کنید اما کسی که برای شما کارت تبریک می‌فرستد نسبت به دیگران تمایز ویژه‌ای دارد.

شرکت ملی پست ایران خدمات ویژه‌ای دارد که با پرداخت هزینه‌ای ناچیز می‌توانید به‌صورت اینترنتی یک کارت‌پستال سفارش دهید.

ابتدا متن دلخواهتان را مشخص می‌کنید و سپس آدرس گیرنده را می‌نویسید تا کارت‌پستال برای فرد موردنظر شما ارسال شود.

در این روش اصلاً نیاز نیست کارت‌پستال‌ها را به‌صورت فیزیکی بخرید و خودتان داخل پاکت بگذارید و به اداره پست ببرید. بلکه کارت‌پستال‌ها در همان اداره پست با متن موردنظر شما چاپ می‌شوند و مستقیم برای بیماران شما پست می‌شوند.

 

قبل از اینکه نحوه سفارش را توضیح دهم بهتر است ابتدا کاربردهای این روش را برای پزشکان بگویم. شما می‌توانید به یکی از دلایل زیر برای بیماران خود کارت‌پستال بفرستید.

      • یک مناسب خاص را به بیماران خود تبریک بگویید مثل روز تولد، عید نوروز و دیگر اعیاد، سالگرد تولد فرزند (برای متخصصین زنان و مامایی)، روز زن، روز مرد و غیره
      • اگر خدمات جدیدی در مطب یا کلینیک ارائه می‌کنید یک کارت‌پستال که حاوی توضیحات خدمات جدید شماست بفرستید.
      • می‌توانید به بهانه‌ای برای برخی خدمات خود در یک بازه زمانی مشخص تخفیف در نظر بگیرید و داخل کارت‌پستال پیشنهاد ویژه خود را بنویسید.
      • اگر بیمارانی برای مدت طولانی به شما مراجعه نکرده‌اند می‌توانید در کارت‌پستال برای آن‌ها بنویسید که چون چند وقتی است که از آن‌ها خبر ندارید خواستید که از این طریق جویای حال آن‌ها باشید.

 

در ادامه نحوه سفارش و ارسال کارت‌پستال برای بیماران را توضیح می‌دهم:

 

ابتدا به وب‌سایت https://ecard.post.ir/ بروید. پس از ورود به این صفحه تعداد زیادی کارت‌پستال با موضوع‌ها و طراحی‌های مختلف می‌بینید و می‌توانید طرح موردنظر خود را انتخاب کنید و به سبد خرید خود اضافه کنید.

همان‌طور که در تصویر زیر می‌بینید از بین ده‌ها طرح متنوع می‌توانید یکی را انتخاب کنید:

مشاوره برندسازی به پزشکان- طراحی وبسایت پزشکی- محمد ظهره وند

 

پس‌ازاینکه کارت موردنظر خود را انتخاب کردید از منوی بالای صفحه بر روی (انتخاب پیام و گیرندگان) کلیک کنید. پس از کلیک صفحه زیر باز می‌شود و می‌توانید آدرس خودتان را به‌عنوان فرستنده بنویسید.

مشاوره برندسازی به پزشکان- طراحی وبسایت پزشکی- محمد ظهره وند

سپس باید لیست گیرندگان خود را در یک فایل اکسل که خود شرکت پست طراحی کرده بنویسید برای دریافت این فایل روی دریافت فایل اکسل کلیک کنید.

 

در داخل این فایل اکسل یک سری ستون هستند که پر کردن آن الزامی است مثل (نام و نام خانوادگی) (استان گیرنده) (شهر گیرنده) و (نشانی پستی گیرنده) اما از بین ستون‌های غیراجباری سعی کنید ستون (نام و نام خانوادگی گیرنده داخل متن کارت‌پستال) را پرکنید.

مزیت این کار این است که اگر در فایل اکسل خود 100 نفر از بیماران را لیست کرده‌اید، در ابتدای متن کارت‌پستالی که هر بیمار دریافت می‌کند نام او نیز نوشته‌شده است که تأثیرگذاری کارت‌پستال ارسالی شمارا چندین برابر می‌کند.

تصویر زیر را ببینید:

مشاوره برندسازی به پزشکان- طراحی وبسایت پزشکی- محمد ظهره وند

در این تصویر در ستون مربوطه نوشته شده (سرکار خانم خوش‌سیرت)؛ بنابراین وقتی خانم خوش‌سیرت از طرف شما نامه دریافت می‌کند اسم خود را در ابتدای متن نامه می‌بیند و بسیار تحت تأثیر قرار می‌گیرد.

 

پس از واردکردن مشخصات فرستنده به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که در آن می‌توانید متن پیام خود را تایپ کنید. تصویر زیر را ملاحظه فرمایید:

مشاوره برندسازی به پزشکان- طراحی وبسایت پزشکی- محمد ظهره وند

همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید پیام شما باید حداکثر 200 حرف باشد. در پایین پیام زیر کلمه از طرف 2 قسمت می‌بینید که می‌توانید دریکی اسم خود را بنویسید و در قسمت سمت چپ تخصص خود را بنویسید.

در قسمت قاب پیام می‌توانید انتخاب کنید که متن شما حاشیه داشته باشد یا نه و در قسمت حروف‌چینی می‌توانید فونت دلخواه خود را انتخاب کنید.

همچنین می‌توانید مشخص کنید که جملات شما راست‌چین باشند یا وسط چین باشند. همچنین سایز فونت را نیز می‌توانید مشخص کنید.

در سمت چپ تصویر یک گزینه با عنوان بارگذاری تصویر داخلی می‌بینید.

همان‌طور که می‌دانید وقتی ما کارت‌پستال را باز می‌کنیم 2 صفحه دارد. در یک صفحه متن شما قرار می‌گیرد و در صفحه دیگر می‌توانید یک عکس بفرستید تا برای شما چاپ کنند.

می‌توانید خدمات کلینیک و یا پیشنهادهای تخفیف خود را در قالب یک عکس طراحی کنید و در این قسمت آپلود کنید تا داخل کارت‌پستال چاپ شود.

 

در مرحله بعد از شما می‌خواهد که فایل اکسل گیرندگان خود را که قبلاً تکمیل کرده بودید را بارگذاری کنید.

مشاوره برندسازی به پزشکان- طراحی وبسایت پزشکی- محمد ظهره وند

پس‌از این مرحله وارد صفحه پرداخت می‌شود و به درگاه بانکی متصل می‌شوید و پس از پرداخت کد مرسوله تک‌تک کارت‌پستال‌های شما را به شما نمایش می‌دهد.

 

دیگر نیازی نیست کاری انجام دهید و کارت‌پستال‌های شما طی چند روز تحویل بیمارانتان می‌شود.

البته بهتر است کد رهگیری مرسولات را در جایی ذخیره کنید و چند روز بعد برای اینکه مطمئن شوید کارت‌پستال‌ها به بیمارانتان رسیده است از طریق کدهای رهگیری وضعیت ارسال را پیگیری کنید.

این یک روش تبلیغاتی کاملاً متمایز است و با این روش می‌توانید تأثیر مثبت بسیار بالایی در ذهن بیماران خود بگذارید.

البته در حال حاضر پیشنهاد می‌کنم این روش را در ذهن خود نگه‌دارید و پس از پایان شیوع بیماری کرونا اقدام کنید تا تأثیرگذاری بسیار بیشتری داشته باشد.

همچنین می‌توانید جهت تست، ابتدا یک‌بار برای خود از این طریق کارت‌پستال سفارش دهید تا خطاهای احتمالی شما برطرف گردد.


دورۀ آموزشی جامع منشی‌گری حرفه‌ای منتشر شد.

برای مطالعه توضیحات کامل این دورۀ جامع روی تصویر زیر کلیک کنید.

 

آموزش حرفه ای منشی مطب محمد ظهره وند


در وب‌سایت برند شخصی هر هفته مطالبی در زمینه پارامترهای مهم تحلیلی در موفقیت مالی پزشکان و ایده‌های جدید در تبلیغات و برندسازی پزشکی منتشر می‌شود.

اگر تابه‌حال این مطالب برای شما ایمیل نشده است آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد کنید تا از این به بعد مطالب جدید برای شما ایمیل شود.

 


    اگر تمایل دارید دانش خود را در زمینه جدیدترین و موثرترین روش‌های تبلیغات پزشکی و دندانپزشکی به روز کنید

    یک ویدئو آموزشی کاملا کاربردی برای شما آماده کرده‌ایم:

    لطفاً جهت مشاهده توضیحات کامل این پکیج آموزشی، روی دکمه زیر کلیک کنید:

    10Angosht

     

    8 Comments

    1. احمدزاده گفت:

      خیلی جالب بود. ممنونم از شما

    2. مریم نوری گفت:

      چقدر جالب نمیدونستم پست ایران هم چنین امکاناتی داره. متشکرم از مقالات عالی و کاربردیتون

    3. حمیدحق شناس گفت:

      سپاس ازمطالب خوب،کاربردی وارزنده تون.سلامت وشاداب وموفق باشید

    4. زهرا ازادى گفت:

      سلام -سپاس از مطالب كلربردى ولطف ميكنيد روشهاى بهبود كارى وهمينطور مديريت منابع انسانى در مورد مديريت مطب ودرمانگاه بفرماييد .

      • محمد ظهره‌وند گفت:

        سلام خانم دکتر آزادی
        موضوع مدیریت منابع انسانی مبحث گسترده ای است که توضیح آن در چند جمله نمی گنجد و حتما در آینده مطالبی در این زمینه منتشر خواهیم کرد.
        اما ذکر چند نکته در این زمینه ضروری است:
        بسیاری از مراکز برای پرسنل خود شرح وظایف مکتوب ندارند که باعث سردرگمی پرسنل می شود. در این حالت نه کارمندان می دانند دقیقا وظایفشان چیست و نه پزشک می داند دقیقا چه انتظاری از پرسنل خود دارد.
        بسیاری از مراکز جلسات مدون ماهانه با پرسنل خود ندارند و هیچ وقت نظر آنها را در بهبود شرایط نمی پرسند و اهمیتی به ایده های آن ها ندارند که این موضوع باعث می شود کارمندان احساس کنند که صرفاً یک فرد حقوق بگیر کم ارزش هستند.
        بسیاری از مراکز برای آموزش نیروهای خود سرمایه گذاری نمی کنند و اعتقاد دارند اگر کارمند آنها چیزی یاد بگیرد، به جای دیگری می رود. آنها یک نیروی بی کفایت که از ادامه همکاری با او مطمئن هستند را به یک نیروی حرفه ای که هر لحظه امکان رفتن او هست، ترجیح می دهند. غافل از اینکه خیلی از کارمندان وقتی می بینند به آنها بها می دهید به مرکز شما وفادار می مانند.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *